Firmanavnet er bindeleddet til dine kunder og kan adskille din virksomhed fra konkurrenterne.
Her er nogle anbefalinger, når du skal vælge et firmanavn:
Start med at "tænke ud af boksen". Fokusér på kundernes forventede oplevelse af virksomhedens produkter og services.
Prøv at udarbejde en liste med både "skæve ideer" og mere oplagte navneforslag. Udvælg herefter et navn, som kan adskille din virksomhed fra konkurrenterne og samtidigt skabe en særlig konkurrencemæssig fordel for din virksomhed.
Undgå navne som f.eks. Køkkensnedkeren, Livscoachen eller Økofarmeren. Disse beskrivende navne er uegnede, fordi de mangler det fornødne særpræg* og ikke kan beskyttes som varemærker.
Sådan kommer du videre
Bestil → EU VAREMÆRKE
Bestil → DANSK VAREMÆRKE
Tjek om dit varemærke er ledigt → Søg i databaser
Kontakt vores specialister
Vi er klar til at besvare dine spørgsmål → KONTAKT OS