Firmanavnet er bindeleddet til dine kunder, og med til at adskille din virksomhed fra konkurrenterne.
Her er nogle anbefalinger, som kan hjælpe dig med at vælge et godt firmanavn
● Gå efter et navn, som afspejler din virksomheds mission og værdier
● Et navn, som giver dine kunder en ide om, hvad du laver og hvad du står for
● Gå efter noget unikt, som kan adskille din virksomhed fra konkurrenterne
● Et enkelt og fængende navn, som let kan huskes af kunderne
● Vælg et navn som kan fungere, som domænenavn og på sociale medieplatforme
Undersøg om navnet er ledigt
Inden du beslutter dig for et firmanavn, bør du altid undersøge, om navnet er varemærkebeskyttet af en anden virksomhed. Hvis det ønskede navn er registreret som varemærke, er der grund til at være på vagt.
Start med at undersøge, i hvilke vareklasser og geografiske områder det eksisterende varemærke er registreret. Hvis varemærket direkte overlapper med din virksomheds aktiviteter, og der er risiko for forveksling, er det klogt at konsultere vores specialister, og måske vælge et andet navn.
Hvis navnet er ledigt, kan du beskytte rettighederne med en varemærkeregistrering i Danmark, EU eller Internationalt. Herved får du en eksklusiv ret, som betyder, at du kan forbyde andre at benytte navnet uden din tilladelse.
Sådan kommer du videre
Bestil → DANSK VAREMÆRKE
Bestil → EU VAREMÆRKE
Kontakt vores specialister
Vi er klar med råd og vejledning → KONTAKT OS